Hoe ik Google Drive gebruik bij klanten?
Google Drive is een essentieel onderdeel van processen bij de meeste van mijn klanten. Ik gebruik Google Drive om processen efficiënt te laten verlopen. Niet zozeer om onze samenwerking te structureren en documenteren, maar vaak om klantenprocessen te ondersteunen.
Moet jij vaak documenten uitwisselen met jouw klanten? Denk hierbij aan:
- Word documenten die jouw klant moet invullen
- Excel templates die jouw klant kan gebruiken
- Werkboeken in PDF die jouw klant kan afdrukken
- Private podcasts specifiek voor jouw klant
- …
Maak dan een Google Drive map aan per klant en deel deze map met jouw klant. Zo kan jouw klant altijd aan de nodige documenten speciaal voor hem of haar.
Als je al met een groter team werkt kan Google Drive uiteraard ook dé manier zijn om bestanden tussen teamleden op een gestructureerde manier uit te wisselen. Om samen aan gedeelde documenten te werken.
Zorg dan altijd voor een duidelijke en begrijpbare mappenstructuur, zo verliezen jouw teamleden geen tijd met zoeken naar documenten.