Lastpass voor wachtwoordbeheer

Waarom ik LastPass gebruik met mijn klanten

Hoe onthoud jij al jouw wachtwoorden? Heb jij een super geheugen of gebruik je misschien overal hetzelfde wachtwoord? Je hebt ergens een notitieboekje liggen met al je wachtwoorden in? Of nog beter, je hebt ze ergens digitaal opgeschreven, in je notities, Google Keep of Notion?

Ik heb het ook allemaal gedaan hoor, tot ik de online wachtwoordmanagers ontdekte. Er bestaan verschillende van deze tools, zoals Dashlane, Keeper of LastPass. Mijn favoriet is LastPass!

Hoe werkt LastPass?

Je kan eenvoudig een account aanmaken op www.lastpass.com. Op die manier creëer je jouw eigen wachtwoordkluis waarin je al jouw accounts kan toevoegen. Zo moet je enkel nog maar jouw hoofdwachtwoord van LastPass onthouden en heb je al jouw wachtwoorden altijd bij de hand.

LastPass geeft je de mogelijkheid om al jouw accounts te verdelen in categorieën en je kan er ook adressen, bankrekeningen en betaalkaarten in toevoegen.

Chrome extensie

Je kan vanuit je wachtwoordkluis bepaalde toepassingen of websites openen waardoor je automatisch ingelogd bent. Als je bovendien de handige Chrome extensie van LastPass gebruikt zullen jouw login en wachtwoord automatisch ingevuld worden als je naar een bepaalde website surft.

Wachtwoorden delen

LastPass is voor mij als Online Business Manager een onmisbare tool omdat mijn klanten op deze manier hun wachtwoorden beveiligd kunnen delen met mij. In LastPass kan je namelijk anderen toegang geven tot jouw wachtwoorden zonder je wachtwoord te tonen.

Vergelijkbare berichten