Kunnen jouw klanten al online afspraken maken?
Je bent druk aan het werk voor je klanten en daar gaat je telefoon weer. Een klant die een afspraak met jou wil maken. Waar heb je nu je agenda weer gelaten? Heb je een pen bij je om de afspraak te noteren. Je huidige klant zit ondertussen op jou te wachten. Herken je dit?
Zou het niet handig zijn als jouw klanten zelf hun afspraken kunnen inplannen in jouw agenda? Dit kan tegenwoordig heel gemakkelijk met een online kalendersysteem. Zoals tegenwoordig patiënten online afspraken kunnen maken bij hun arts, kunnen jouw klanten dat ook bij jou.
In een online kalendersysteem kan je zelf je beschibkare tijdsblokken voor afspraken vastleggen. Klanten kunnen op die manier hiertussen een tijdsslot kiezen en een afspraak maken. Deze afpsraak wordt automatisch in jouw online agenda geboekt. Je kan de link naar jouw online kalender op je website of sociale media kanalen plaatsen en je ook de link ook doormailen naar jouw klanten.
Enkele voorbeelden van online kalendersystemen waarmee klanten zelf een afsrpaak kunnen inplannen zijn Calendly, TimeTrade of Appointy.
Ik heb bijvoorbeeld mijn Google Calendar gekoppeld met Calendly en heb momenten beschikbaar gesteld voor een kennismakingsgesprek van 45min.