Niet langer uitstellen, maar uitbesteden!

Heb jij als ondernemer ook zo van die taken die je altijd maar blijft uitstellen? Taken die je niet graag doet en maar voor je uitschuift. Of dingen waarvan je niet weet hoe ze te doen en ze dus maar laat liggen. Of je komt gewoon tijd te kort en focust je liever op de zaken die er voor jou echt toe doen. Wees je ervan bewust dat om jouw onderneming gezond te houden ook deze taken ooit gedaan moeten worden. En liever vandaag dan morgen. Kies daarom voor uitbesteden in plaats van uitstellen!

Waarom uitbesteden?

Ik begrijp als geen ander dat je graag alles zelf wilt doen. Maar wees je ervan bewust dat je het niet allemaal zelf moet doet. Je kan met een gerust hart taken uitbesteden aan mensen die gespecialiseerd zijn in de taken waar jij de tijd of kennis niet voor hebt.

Volgende redenen geven aan wanneer het tijd is om aan uitbesteden te denken:

  1. Je hebt er zelf de tijd niet voor
  2. Iemand anders kan het beter dan jij
  3. Je hebt absoluut een hekel aan bepaalde taken
  4. Je wil graag groeien met je onderneming en dus meer tijd overhouden om aan je bedrijf te werken in plaats van in je bedrijf

Welke taken uitbesteden?

In principe kan je alle niet-core activiteiten in je onderneming uitbesteden. Zo kan jij je focussen op hetgeen jij goed kan en waar jij gelukkig van wordt. Belangrijk hierbij is dat je altijd naar de kostprijs van het uitbesteden kijkt. Indien jij zelf evenveel of meer kan verdienen in de tijd die je uitspaart dan het je kost om uit te besteden moet je geen moment twijfelen! Het Berenschot uitbestedingsmodel is hierbij een handig hulpmiddel om te beslissen tot uitbesteden of niet.

Over het algemeen genomen worden volgende taken door veel ondernemers uitbesteed:

  • Boekhouding
  • Beheer van website
  • Sociale media kanalen
  • Factureringsproces

Dit zijn maar enkel voorbeelden, maar je kan het zo gek niet bedenk of je vindt wel iemand om een taak aan uit te besteden. Taken waar jij een hekel aan hebt kunnen anderen net heel gelukkig maken.

Voor mij is dat bijvoorbeeld het duiken in cijfers, analyseren van processen, creatieve oplossingen bedenken voor problemen, etc. Daar word ik gelukkig van en deze taken neem ik dan ook met plezier van jou over! Ontdek in mijn aanbod wat dit voor jou als ondernemer kan betekenen.

Annelies@Work

Meer tijd creëren voor jou als ondernemer, daar word ik gelukkig van!

Samen gaan we op zoek naar de beste manier waarbij ik je kan helpen en ondersteunen!

Wil je meer weten over mijn aanpak, hoe ik te werk ga en waar ik me op richt als wij gaan samen werken? Op de pagina ‘Hoe Annelies@Work jou helpt meer tijd te creëren‘ vind je meer uitleg over de verschillende stappen die ik neem om jouw administratieve processen te vereenvoudigen. Op de pagina ‘aanbod voor ondernemers‘ vind je terug in welke administratieve domeinen ik jou kan helpen.

Wil je meer weten over het gezicht achter Annelies@Work, hier vind je mijn verhaal en waarom ik Annelies@Work gestart ben. Volg me ook op sociale media of schrijf je in voor mijn nieuwsbrief om niets te missen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *