event organiseren

Als Online Business Manager een business retreat of event organiseren

Vorige maand mocht ik voor de tweede keer mee op Business Retreat. Nee niet als deelnemer, maar als Online Business Manager Als de stille kracht achter de schermen die het hele event in goede banen leidt.

Ik neem je in dit artikel mee in de voorbereidingen die vooraf gingen aan het event.

Locatie

Alles start met het zoeken van een leuke locatie. Een locatie die volledig voldoet aan alle eisen die ik samen met de opdrachtgever vastleg. Een plek waar de deelnemers helemaal tot rust kunnen komen en geïnspireerd kunnen raken.

  • Offertes opvragen
  • Voor- en tegens afwegen
  • Favorieten selecteren
  • De juiste foto/videograaf zoeken

Communicatie

De volgende stap is ervoor zorgen dat alle deelnemers alle nodige informatie krijgen. Op verschillende tijdstippen wordt communicatie in de vorm van bijvoorbeeld een e-mail voorzien.

  • Wanneer en waar worden ze verwacht?
  • Wat moeten ze meebrengen?
  • Wie blijft er ter plekke overnachten?
  • Welke dieetwensen zijn?

Programma

Het inhoudelijke programma wordt uiteraard door de opdrachtgever uitgewerkt. Maar ook hier ondersteun ik graag waar nodig.

  • Werkboeken in Canva zetten
  • Verzorgen van drukwerk
  • Goodiebags maken

Event

Tijdens het retreat of event ten slotte zorg ik dat alles tot in de puntjes geregeld is.

  • Laatste afspraken maken met de gastvrouw
  • Staan tafels en stoelen perfect opgesteld?
  • Hoe laat wordt catering voorzien?
  • Heeft iedereen nog voldoende water?
  • Lukt de verbinding met de beamer?
  • En uiteraard steeds ter beschikking staan van mijn klant en haar deelnemers

Organiseer jij binnenkort een retreat of event voor jouw klanten en laat je je graag ondersteunen, plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in mijn online agenda.

Vergelijkbare berichten