A@W Framework

Vanuit mijn ambitie om het leven zo makkelijk mogelijk te maken help ik jou om de administratie in jouw onderneming zo makkelijk mogelijk in te richten. Hiervoor gebruik ik het A@W Framework, dat zich op volgende administratieve domeinen focust.

Financiële en fiscale processen

In dit luik bekijk ik alle processen die te maken hebben met je financiën en fiscaliteit. Hieronder versta ik onder andere het opmaken van offertes en uitgaande facturen, het behandelen en betalen van inkomende facturen, het voorbereiden van de BTW aangifte, etc.

  • Gebeurt er nog veel manueel in jouw onderneming?
  • Hoe houdt je het overzicht van wat er nog betaald dient te worden?
  • Werk je met zelf gemaakte Excel files waar enkel jij je weg in kent?
  • Hoe lever jij je gegevens en documenten aan je boekhouder?
  • Gebruik je al software om je facturen te maken?

We proberen samen deze processen te stroomlijnen. Op een manier dat er zo weinig mogelijk fouten gemaakt kunnen worden en jij er zo weinig mogelijk tijd in steekt.

administratieve processen

Document- en gegevensbeheer

In het domein van document- en gegevensbeheer focus is me vooral op waar en hoe documenten en gegevens opgeslagen worden. Gebeurt dit op een veilige manier? Hoe makkelijk heb je toegang tot al je data vanuit verschillende locaties en toestellen? Het bijhouden van contactgegevens is hier ook een belangrijk onderdeel van. Het gaat dan om zowel contactgegevens van klanten als leveranciers en partners.

  • Heb je onderweg toegang tot gegevens die je nodig hebt tijdens een werf of klantenbezoek?
  • Kan je documenten gemakkelijk terug vinden?
  • Hoe is jouw archief georganiseerd?
  • Waar houdt je contactgegevens van klanten en leveranciers bij?

Samen zorgen we er voor dat al jouw gegevens en documenten op een logische én veilige manier bewaard worden. Het is hierbij belangrijk dat het uitgewerkte systeem gemakkelijk in gebruik is, zowel naar het opslaan van documenten als naar het terugvinden van gegevens. Als dat voor jou belangrijk is zorgen we er ook voor dat jij document en gegevens eender waar kan raadplegen.

data en documentbeher

Online zichtbaarheid

Met mijn analyse van je online zichtbaarheid bekijk ik je website en/of sociale media kanalen, zoals Facebook, Instagram, Pinterest, etc. Deel je voldoende informatie met je (online) doelgroep, zoals positieve klantenverhalen, succesverhalen, jouw kennis en expertise, etc.

  • Hoe vinden klanten jouw contactgegevens?
  • Maak je gebruik van klanten reviews om potentiële klanten te overtuigen met jou in zee te gaan?
  • Als ik jouw bedrijfsnaam in Google ingeef, welke informatie vind ik?
  • Deel jij vaak jouw kennis en expertise via online kanalen?
  • Hoeveel tijd steek jij in het gebruik van sociale media voor jouw onderneming?

We zetten samen een systeem op waarin jij zoveel mogelijk informatie met je doelpubliek kan delen, met zo weinig mogelijk moeite!

sociale media en online zichtbaarheid

Planning en agendabeheer

In het domein Planning en agendabeheer gaan we aan de slag met jouw agenda. De planning van de werkzaamheden in jouw onderneming van jezelf en je medewerkers. En het plannen van afspraken met klanten, leveranciers en partners.

  • Heb jij een digitale agenda of hou je je agenda bij in een agendaboekje?
  • Hebben medewerkers zicht op jouw agenda?
  • Hoe plan je het werk van jezelf en je medewerkers in?
  • Krijg je veel telefoontjes van klanten om een afspraak vast te leggen?

Samen gaan we op zoek naar wat voor jou het prettigst werkt qua planning en agendabeheer. We verminderen tijdrovende activiteiten terwijl we ervoor zorgen dat jouw agenda – en dat van je werknemers – zo efficiënt mogelijk gepland wordt.

Planning en agendabeheer

Taken uitbesteden?

Soms loop je als ondernemer wat verloren in alle bijkomende, administratieve taken in je onderneming. Je komt er niet aan toe alles te doen wat je zou moeten doen. Als je besluit actie te nemen en je administratieve processen op punt te stellen kruipt ook daar weer wat tijd in. Maar wat dan met al die administratie die nog ligt te wachten op jou?

Op zo een moment is het handig als iemand anders deze taken voor een korte periode van jou overneemt. Ook hier help ik je graag mee! Tijdens het proces om jouw administratie efficiënter en eenvoudiger te organiseren kan ik jou bepaalde taken uit handen nemen. Dit heeft trouwens als voordeel dat ik op een snelle manier zicht krijg op al jouw administratieve processen en mogelijkheden tot verbetering.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan volgende taken:

  • Factuur beheer (zowel in- als uitgaande facturen)
  • Opmaken van offertes
  • Analyses en rapporten maken
  • Overzichten maken op basis van cijfergegevens
  • Website bouwen en/of beheren
  • Sociale media opzetten en/of beheren
  • Content schrijven voor website, sociale media, blog, …
  • Email marketing
  • Online cursus bouwen
  • Presentaties maken
  • Werkboeken maken
  • Templates maken
Taken uit handen nemen

Meer tijd creeëren voor jou als ondernemer, daar word ik gelukkig van!

Samen gaan we op zoek naar de beste manier waarbij ik je kan helpen en ondersteunen!

Wil je meer weten over mijn aanpak, hoe ik te werk ga en waar ik me op richt als wij gaan samen werken? Op de pagina ‘Hoe Annelies@Work jou helpt meer tijd te creëren‘ vind je meer uitleg over de verschillende stappen die ik neem om jouw administratieve processen te vereenvoudigen.

Weten wie het gezicht achter Annelies@Work is? Kijk dan vlug even op mijn ‘Over mij‘ pagina. Volg me ook op sociale media of schrijf je in voor mijn nieuwsbrief om niets te missen!