Organiseren & plannen, productiviteit & efficiëntie, projectmatig werken, continu bijleren, het zijn maar enkele sleutelwoorden die op mij van toepassing zijn. Vanuit mijn ambitie om het leven zo makkelijk mogelijk te maken help ik jou om de administratie in je onderneming zo gemakkelijk mogelijk in te richten.

Terwijl jij je focust op jouw business bekijk ik hoe jouw administratie in elkaar zit en waar er mogelijkheden zijn tot optimalisering en vereenvoudiging. Als je wilt ga ik zelfs nog een stapje verder en bekijk of je ook kan digitaliseren en automatiseren, wat je nog meer tijdswinst oplevert.

Deze vrijgekomen tijd kan je gebruiken om te doen wat jij graag doet! Of dat nu meer werken in je bedrijf is om het te laten groeien of meer vrije tijd voor jezelf of je gezin, dat kies je helemaal zelf.

Annelies@Work werkwijze

Hoe doe ik dit?

STAP 1: Analyse administratieve processen

Aan de hand van het A@W Framework ga ik jouw huidige administratieve processen in kaart brengen.

  • Hoe verloopt jouw administratie op dit moment?
  • Welke (digitale) tools gebruik je?
  • Hoe vind jij gegevens en documenten terug?
  • Wat als je computer crasht, heb je dan een noodplan?
  • Wat zijn jouw tijdsverlindes, de taken waar jij véél tijd aan verliest

Op basis van deze input maak ik een stand van zaken en risico analyse op.

STAP 2: Oplossingen voorstellen

Aan de hand van de analyse uit stap 1 ga ik een aantal oplossingen op maat van jouw onderneming voorstellen.

  • Wat kan er op een eenvoudigere en efficiëntere manier georganiseerd worden?
  • Hoe zorgen we voor een veilig beheer van al jouw gegevens en documenten?
  • Welke processen kunnen we digitaliseren
  • Welke processen kunnen we zelfs helemaal automatisch laten verlopen?

Het uitgangspunt hierin is steeds het creëren van meer tijd voor jou. Ik ga dus vooral op zoek naar oplossingen om jouw tijdverslinders te verkleinen. Samen beslissen we dan welke van deze voorstellen voor jou haalbaar en nuttig kunnen zijn.

Enkele voorbeelden:

  • Opzetten van een online agenda en afsprakentool: klanten kunnen zelf hun afspraak maken en jij wordt niet meer zo vaak gestoord door telefoontjes van klanten die een afspraak willen.
  • Automatiseren van het plaatsen van berichten op sociale media
  • Efficiënte excel overzichtslijsten met alle openstaande betalingen, indien je niet werkt / wenst te werken met factuursoftware.

STAP 3: Gekozen oplossingen uitvoeren

Dit is de stap waar jij je niets van moet aantrekken. Hier ga ik zelf aan de slag met de gekozen oplossingen. Dit gebeurt meestal van op afstand, ik hoef hiervoor dus niet bij jou op kantoor te zijn. Uiteraard begeleid ik je na oplevering om de nieuwe processen en tools te gaan gebruiken.

STAP 4: Evalueren

Voor mij is het ook heel belangrijk om na een paar weken te evalueren of de veranderingen hun doel verwezenlijken. Of het prettiger werkt voor jou en of je er tijd mee bespaart. Zo niet, gaan we verder op zoek wat we nog kunnen verbeteren.

Aan het einde van het traject heb jij een systeem gevonden dat perfect werkt voor jou. Een systeem dat zorgt voor meer structuur en dus ook meer tijd.

Meer tijd creeëren voor jou als ondernemer, daar word ik gelukkig van!

Samen gaan we op zoek naar de beste manier waarbij ik je kan helpen en ondersteunen!

Ben jij te vinden voor deze aanpak en wil je graag met me samenwerken, contacteer me en we plannen een vrijblijvend gesprek in. Wil je je een idee vormen over de verschillende administratieve domeinen waarmee ik je kan helpen, kijk dan even in mjn aanbod voor ondernemers.

Weten wie het gezicht achter Annelies@Work is? Kijk dan vlug even op mijn ‘Over mij‘ pagina. Volg me ook op sociale media of schrijf je in voor mijn nieuwsbrief om niets te missen!