Welke informatie mag niet ontbreken op je website

Welke informatie mag zeker niet ontbreken op je website?

Vaak bevatten websites verouderde of niet de juiste informatie. Daarom deel ik vandaag met jou welke informatie er zeker niet mag ontbreken op jouw website.

1. Logo

Je logo definieert jouw bedrijf. Dit is het element waaraan klanten jou kunnen herkennen. Plaats het dus zeker bovenaan op je website! Gebruik je logo ook als een link om steeds naar de startpagina van je website terug te keren.

2. Duidelijke navigatie

Als je een website met verschillende pagina’s hebt is het belangrijk om je gebruikers op een gemakkelijke manier doorheen je pagina’s de loodsen. Dit doe je aan de hand van een duidelijke navigatie bovenaan of in de zijbalk van je website. Handig is ook om steeds een kruimelpad te vermelden zodat je bezoeker steeds weet waar hij precies zit op je website.

3. Contact informatie

Uiteraard is het van cruciaal belang dat jouw contact informatie op jouw website te vinden is. Klanten die contact met je willen opnemen zullen op jouw website komen kijken voor jouw gegevens. Plaats je contactinformatie daarom op een makkelijk te bereiken plaats, zonder dat je bezoeker niet heel jouw website moet doorscrollen.

4. Call-to-action

Zet je klanten aan tot het nemen van een actie. Dit doe je met een afbeelding of tekst die je gebruiker aanzet tot het uitvoeren van een bepaalde handing. Voorbeelden zijn contact met jou opnemen, een offerte aanvragen of inschrijven voor je nieuwsbrief. Meer informatie over wat een goede call-to-action is voor je website vind je hier.

5. Over mij

Wat achtergrond informatie over jou en je bedrijf kan ook niet ontbreken op je website. Jouw klanten willen weten wie het gezicht achter jouw bedrijf is. Mijn verhaal kan je hier lezen.

Vergelijkbare berichten