Heb jij het ook zo druk?

Heb jij het ook zo druk?

Je weet weet dat je tot over je oren in het werk zit en nood hebt aan rust, zowel fysiek als mentaal.
Maar neem je die rust ook?

Ondernemen vanuit passie

Toen je begon met ondernemen zag je het helemaal anders voor je. Je zou gaan doen waar jij blij van wordt. Je zou zelf bepalen hoeveel en wanneer je werkt. Je zou iedere dag met veel enthousiasme uit bed springen.

Maar dat enthousiasme begin je stilaan te verliezen. En dat is zo jammer!

Want als ondernemer kun je al die dingen wel! Daar ben ik van overtuigd.

Hoe lopen jouw bedrijfsprocessen?

Wat jou te doen staat is je onderneming onder de loep nemen. Jouw processen anders gaan inrichten. Zorgen dat je bedrijf efficiënter loopt. Misschien zelfs wat taken gaan automatiseren.

Op die manier ziet je niet meer ieder vrij moment achter je computer. Maar laat je de systemen voor jou werken!

Ik hoor je nu denken “Heel mooie woorden, maar wat bedoel je daar nu concreet mee?”

Wel, dat kan vanalles zijn. Ik ga nooit voor standaardoplossingen en systemen, maar kijk vooral naar wat jij en je bedrijf op dit moment nodig hebt. Waar verlies jij op dit moment het meeste tijd mee? Waar wordt jij slechtgezind of geïrriteerd van? Dat zijn de processen die we als eerste onder de loep moeten nemen.

Voorbeeld

Stel dat jij veel mailtjes of berichtjes van klanten krijgt en het je stress geeft om alles te beantwoorden. Dan gaan we eerste onderzoeken waar al die berichtjes vandaan, komen. Wat hebben jou (potentiële) klanten op dat moment van jou nodig? Hoe kunnen we ze dit geven zonder dat jij alle berichtjes persoonlijk moet beantwoorden?

  • Een mogelijk oplossing kan een een online reservatie systeem zijn, waarbij klanten zelf een afspraak in jouw agenda boeken.
  • Als er vaak dezelfde vragen terugkomen kan je een FAQ voorzien op je website waar je potentiële klanten naar toe leidt.
  • Misschien is het wel nodig om een automatisch antwoord in te stellen omdat niet alle berichtjes die je krijgt een antwoord vereisen. Je kan in je automatisch antwoord aangeven dat je niet overal op kan reageren door de hoeveelheid berichtjes die je krijgt, maar dat je wel heel dankbaar bent voor iedere reactie.
  • Het kan zijn dat je veel berichten krijgt omdat je daar zelf om vraagt, in een oude sales funnel bijvoorbeeld. Als deze vraag op dit moment overbodig is geworden gaan we simpelweg die oude sales funnel aanpassen.

Zoals je ziet is er geen standaard antwoord of oplossing voor jouw probleem of frustratie. We kijken steeds naar jouw specifieke situatie en hoe we dit kunnen verbeteren!

Wil je graag meer weten over de mogelijkheden die een Online Business Manager voor jou biedt of waar ik jou mee kan helpen, plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in mijn digitale agenda.

Vergelijkbare berichten